01
Bherer, L. & Belleville, S. (2004). The effect of training on preparatory attention in older adults: evidence for the role of uncertainty in age-related preparatory deficits. Aging, Neuropsychology, and Cognition, 11 (1), 37-50.
ACCÉDEZ À L’ARTICLE GRATUITEMENT
02
Malouin, F., Richards, C.-L., Doyon, J., Desrosiers, J., & Belleville, S. (2004). Training mobility tasks after stroke with combined mental and physical practice: a feasibility study. Neurorehabilitation and Neural Repair, 18: 66-75.
ACCÉDEZ À L’ARTICLE GRATUITEMENT
03
Blanchet, S., Lavoie, M.-E., Faure, S., Robert, M., Eustache, F. & Belleville, S. (2004). Distinction between item-related and task-related brain activity in episodic encoding: A psychological investigation. Brain and Cognition, 54, 144-145.
04
Bherer, L., Belleville, S., & Hudon, C. (2004). Le déclin des fonctions exécutives au cours du vieillissement normal, dans la maladie d'Alzheimer et dans la démence frontotemporale. Psychologie et NeuroPsychiatrie du Vieillissement. 2(3), 181-189.
ACCÉDEZ À L’ARTICLE GRATUITEMENT
05
Belleville, S. (2004). Les troubles de la mémoire dans le vieillissement normal, la maladie d’Alzheimer et la dépression. Psychologie Québec. Vol 21, 22-24.
06
Bherer, L. & Belleville, S. (2004) Age related differences in response preparation- The role of time uncertainty. Journal of Gerontology: Psychological Sciences, 59:P66-P74. ACCÉDEZ À L’ARTICLE GRATUITEMENT
07
Malouin, F., Belleville, S., Desrosiers, J., Doyon, J., & Richards, C. L. (2004). Working memory and mental practice outcomes after stroke. Arch Phys Med Rehabil.85, 177-183.
ACCÉDEZ À L’ARTICLE GRATUITEMENT